prins

PRINS - INSTALACJE LPG DO SAMOCHODÓW Z WTRYSKIEM BEZPOŚREDNIM

W ofercie firmy PRINS oprócz instalacji VSI-2.0 do samochodów w wtryskiem pośrednim, występują również dwa systemy instalacji LPG do samochodów posiadających bezpośredni wtrysk paliwa.

Są to: VSI-2.0 DI oraz DLM 2.0

Obie instalacje są bezpośrednio dedykowane do konkretnego modelu auta i typu silnika.

Poniżej kilka słów o każdej instalacji.

VSI-2.0 DI

System VSI-2.0 VSI-DI to najnowsze osiągnięcie w dziedzinie systemów alternatywnych paliw. Rozwój tego systemu opiera się na doświadczeniach w systemie VSI, który osiągnął bardzo dobre wyniki w ciągu ostatnich 10 lat. System Prins VSI-2.0 jest dostępny w wersjach dla LPG i CNG, ale nadaje się również do bezpośredniegoVSI-2.0 DI 3D kleur
wtrysku paliwa (VSI-DI). Wszystkie komponenty zostały zaprojektowane specjalnie do używania z LPG i CNG. Posiadają również wszystkie niezbędne homologacje i certyfikaty. Dzięki nowoczesnej.
Dedykowane oprogramowanie pozwala na doskonałą i powtarzalną kalibracje systemu VSI-2.0 zapewniając znaczną redukcję emisji spalin.

 

Direct LiquiMax-2.0

System Prins Direct LiquiMax-2.0  jest to instalacja  VI generacji czyli ciekły wtrysk gazu LPG do aut z bezpośrednim wtryskiem benzyny. Jest to nowoczesny i najbardziej zaawansowany technologicznie układ zasilania pojazdów gazem LPG w fazie płynnej. Został opracowany specjalnie dla silników z bezpośrednim wtryskiem benzyny. Paliwo pod ciśnieniem 20-200 Bar jest wtryskiwane bezpośrednio do cylindra (a nie w kolektor dolotowy). Instalacja ta wykorzystuje fabryczny układ paliwowy auta w celu zasilania gazem LPG. Gaz dostaje się do komór spalania zaDLM-2.0-1000px pośrednictwem fabrycznych wtryskiwaczy benzynowych, po uprzednim przedostaniu się przez lekko zmodyfikowaną, również fabryczną pompę wysokociśnieniową. Dzięki temu ingerencja związana z montażem systemu nie jest aż tak duża jak przypadku starszej generacji instalacji LPG dostarczających gaz w fazie lotnej. Sterowanie silnikiem jest w pełni kontrolowane przez oryginalny, benzynowy sterownik samochodu. Direct Liqui Max 2.0 wykorzystuje do maksimum oryginalne komponenty i oprogramowanie sterujące pracą układu paliwowego, a jego „inwazyjność” ogranicza się w zasadzie do montażu urządzenia otwierającego dopływ benzyny lub LPG, według woli kierowcy.
Jak każda instalacja gazowa, także Direct LiquiMax 2.0 stanowi układ typu master/slave, czyli jest podporządkowany sterownikowi benzynowemu i generowanym przezeń sygnałom sterującym pracą wtryskiwaczy. Rola sterownika gazowego polega na przeliczaniu tych sygnałów w taki sposób, by dostosować czas otwarcia wtryskiwaczy oraz wydajność pompy wysokociśnieniowej do specyfiki innego paliwa (LPG).
System LPG Prins Direct LiquiMax 2.0 to rozwiązanie dedykowane. Oznacza to że do każdego modelu silnika przeznaczony jest odpowiednio skompletowany i skonfigurowany zestaw, z oprogramowaniem dopasowanym do strategii i charakterystyki pracy konkretnej jednostki napędowej. Ścisła dedykacja pod konkretny model auta i typ silnika zapewnia bezawaryjność i wysoką kulturę pracy. Również komponenty instalacji DLM 2.0 są dedykowane pod konkretny model auta. Są to np. zbiornik LPG , uchwyty czy wiązki kabli. Rozwiązania technologiczne instalacji LPG DLM 2.0 doceniły koncerny motoryzacyjne wprowadzając je do swojej oferty jako instancje fabryczne np. firmy Kia i Hyundai w Niemczech.

Octavia 1.4 TSI DLM 2.0

Komponenty systemu DLM 2.0 w samochodzie Skoda Octavia 1.4 TSI

 

Najważniejsze cechy instalacji DLM 2.0 to:

 

  • brak potrzeby używania benzyny (nie tylko nie ma dotrysków podczas pracy w trybie LPG, ale wręcz silnik może pracować na gazie zawsze, począwszy od momentu rozruchu),
  • brak ingerencji w układ chłodzenia – instalacje VI generacji nie potrzebują reduktorów i parowników (gaz jest odparowywany samoistnie dopiero w komorze spalania),
  • brak wtryskiwaczy LPG (używane są benzynowe),
  • wykorzystywanie fabrycznych, benzynowych wysokociśnieniowych pomp paliwa,
  • dodatkowe własne pompy LPG i benzyny,
  • sterowanie wtryskiwaczami jest w pełni kontrolowane na podstawie sygnałów oryginalnego sterownika benzynowego
  • instalacja nie wymaga okresowej regulacji
  • instalacja jest bezobsługowa
  • instalacja jest ściśle dedykowana pod konkretny model auta i typ silnika
  • system nie jest wrażliwy na czynniki zewnętrzne takie jak: wilgotność, temperatura, ciśnienie
  • lepsze odparowanie i mieszanie się gazu z powietrzem w przeciwieństwie do benzyny powoduje że nie dochodzi do spłukiwania filmu olejowego z ścian cylindra co dodatkowo przedłuża żywotność silnika
  • pomiary na hamowni   wykazują wzrost mocy o ok. 2%
  • uruchamianie silnika na LPG powoduje oszczędności już przy starcie ponieważ eliminuje potrzebę pracy silnika na benzynie w początkowym okresie pracy silnika jak to ma miejsce w instalacjach LPG starszego typu
  • w samochodach firmowych często uruchamianych np. poruszających się po mieście, uruchamianie silnika na LPG przynosi także oszczędnośći na krótkich odcinkach
  • bezobsługowość czyli brak konieczności cyklicznych wizyt w serwisie w celu wymiany filtrów, regeneracji parownika, regulacji instalacji, wymiany wtryskiwaczy gazowych itp. a co za tym idzie ponoszenia dodatkowych kosztów i strat czasu, szczególnie istotne jest to w przypadku aut firmowych dla których tak ważne są koszty eksploatacji
  • największym kosztem eksploatacji jest paliwo, dzięki instalacji LPG możliwe jest znaczne zaoszczędzenie ogromnych kwot

 

Direct_LiquiMax_schemat

Schemat systemu Prins Direct LiquiMax 2.0